akumulatory optima
Akumulatory Optima łatwo rozpoznać już na pierwszy rzut oka. A to za sprawą ich wyjątkowego kształtu. Obudowa składa się z trzech lub sześciu cylindrycznych cel, zwieńczonych kolorowym wiekiem, które od razu przykuwa uwagę. Kolory służą łatwiejszemu rozpoznaniu rodzaju akumulatora. Liczba cylindrów i ich wymiary są uzależnione od przestrzeni wydzielonej do ich montażu w poszczególnych pojazdach. Do wyboru mamy trzy gamy produktów:
- Optima YellowTop,
- Optima BlueTop,
- Optima RedTop.
Jak zbudowane są akumulatory optima?
Akumulatory Optima zbudowane są ze spiralnie ułożonych płyt. Upakowano je ściśle w cylindrycznych celach. Zastosowana w Optimach, unikalna technologia Spirallcell zrewolucjonizowała przemysł akumulatorowy. To dzięki niej baterie stały się bardziej wytrzymałe na wibracje. Dodatkowo płyty nie odkształcają się pod wpływem naprężenia oraz wywieranego na nie ciśnienia.
Użycie wysokiej jakości, bardzo czystego ołowiu sprawia, że ładunki elektryczne sprawniej i szybciej się przemieszczają. Opór wewnętrzny jest niższy, a powierzchnia płyt większa. To wszystko przekłada się na większą moc startową akumulatora. Również dzięki temu jego doładowanie zajmuje dużo mniej czasu. Co niewątpliwie, w przypadku akumulatorów głębokiego rozładowania, stanowi atut. Poza tym zmniejszone wibracje minimalizują utratę aktywnej powłoki płytek. W rezultacie oznacza to mniejsze straty energii i dłuższy okres żywotności akumulatora.
Użycie wysokiej jakości, bardzo czystego ołowiu sprawia, że ładunki elektryczne sprawniej i szybciej się przemieszczają. Opór wewnętrzny jest niższy, a powierzchnia płyt większa. To wszystko przekłada się na większą moc startową akumulatora. Również dzięki temu jego doładowanie zajmuje dużo mniej czasu. Co niewątpliwie, w przypadku akumulatorów głębokiego rozładowania, stanowi atut. Poza tym zmniejszone wibracje minimalizują utratę aktywnej powłoki płytek. W rezultacie oznacza to mniejsze straty energii i dłuższy okres żywotności akumulatora.
Kolejną zaletą jest szczelna obudowa. To dzięki niej elektrolit nie wydostaje się na zewnątrz. Akumulator można montować w różnych pozycjach. Umożliwia to montaż w pojazdach, które podczas swojej pracy narażone są na odchylenia od pionu np. w łodziach, żaglówkach, czy autach terenowych.
Dzięki tym zaletom są pożądane wszędzie tak, gdzie zwykłe akumulatory nie dałyby sobie rady. Przykładem mogą być pojazdy 4×4, maszyny budowlane, łodzie, samochody z bogatym dodatkowym wyposażeniem, auta z audio tuningiem.
W 2017 roku Optima poszerzyła linię produktów i wprowadziła nowe rozmiary skrzynek H6 i H7, zgodne z normą DIN. Zyskała w ten sposób możliwość montażu swoich produktów w jeszcze większym zakresie.
Dzięki tym zaletom są pożądane wszędzie tak, gdzie zwykłe akumulatory nie dałyby sobie rady. Przykładem mogą być pojazdy 4×4, maszyny budowlane, łodzie, samochody z bogatym dodatkowym wyposażeniem, auta z audio tuningiem.
W 2017 roku Optima poszerzyła linię produktów i wprowadziła nowe rozmiary skrzynek H6 i H7, zgodne z normą DIN. Zyskała w ten sposób możliwość montażu swoich produktów w jeszcze większym zakresie.
technologia produkcji akumulatorów optima
Akumulatory OPTIMA® produkowane są w technologii AGM. Ma ona wiele zalet. Najbardziej cenione są za to, że: nie rozlewają się, nie zasiarczają i nie rozładowują tak szybko, jak tradycyjne akumulatory. Konstrukcja AGM utrzymuje elektrolit w separatorze wykonanym z maty szklanej. Dzięki temu ma stały kontakt z masą aktywną w akumulatorze. Technologia AGM zapewnia niższy opór wewnętrzny i większy styk z powierzchnią płyty. O zaletach takiego rozwiązania pisaliśmy już wcześniej.
Zalety technologii agm
Istnieje wiele korzyści stosowania technologii AGM. Naszym zdaniem, najważniejsze z punktu widzenia użytkownika, to:
- wysokie prądy rozruchowe,
- krótki czas ładowania w stosunku do pojemności akumulatora,
- ochrona przed polaniem się elektrolitem (elektrolit wchłonięty w maty absorpcyjne),
- odporność na wstrząsy i możliwość pracy w trudnych warunkach,
- dłuższa żywotność w porównaniu z konwencjonalnymi akumulatorami.
historia akumulatorów optima
Początki firmy sięgają 1885 roku. Najpierw produkowali klimatyzatory o doskonałych jak na owe czasy, parametrach technicznych. Firma, rozwijając się przez kolejne lata, rozszerzyła swoją działalność na rynek motoryzacyjny. Na początku XX wieku produkowała auta parowe i samochody benzynowe.
Historia akumulatorów Optima zaczęła się w 1983 roku. Wtedy zainicjowano prowadzenie badań nad całkiem nowatorskim projektem. Jego celem było zbudowanie płyty akumulatorowej w kształcie spirali. Po 5 latach badań powstały pierwsze modele akumulatorów Optima dostępne na rynku amerykańskim. Nowa technologia spiralnych płyt przyjęła się bardzo dobrze w przemyśle:
- motoryzacyjnym,
- wojskowym,
- marynistycznym.
Używano ich do zadań, którym nie były w stanie sprostać akumulatory konwencjonalne. W 1996 roku wybudowano pierwszą fabrykę akumulatorów w miejscowości Aurora w Stanach Zjednoczonych. Po przejęciu firmy przez koncern Johnson Controls produkcję przeniesiono do Meksyku. Tam obecnie znajduje się jedna z najbardziej nowoczesnych fabryk akumulatorów na świecie. Obecnie amerykański koncern Johnson Controls produkuje akumulatory Optima.